среда, 5 ноября 2014 г.

Олімпійський урок для учнів 3-4 класів


Різні змагання, конкурси, естафети, веселі старти – все це чекало учнів 3, 4 класів під час проведення Олімпійського уроку. Учні також отримали можливість дізнатися історію Олімпійського руху, його ідеї та принципи про те, як загартовувати себе не лише фізично, а й інтелектуально. На святі були присутні вчителі школи, батьки та гості. Організатор змагання Резніченко Н.І. побажала учасникам і всім учням-уболівальникам, щоб їх оминали травми і прикрі невдачі, щоб завжди супроводжувало міцне здоровя і дух перемоги. 




Мета: формувати предметні та ключові компетентності: розвивати руховий апарат, фізичні уміння та навички; зміцнювати здоров'я; виховувати любов до фізкультури та спорту;  почуття дружби, колективізму.

Обладнання:  скакалки, м'ячі, мішки, повітряні кульки, гімнастичні лави, кеглі, факел, Олімпійський прапор,  прапорці,  квіти, плакати, гасла.

Місце проведення: спортивний зал школи.

Хід проведення
І. Організаційний момент.
Святково прибраний зал: плакати, гасла, повітряні кульки, в залі — батьки, вчителі, діти, гості.
 Олімпійський урок
Ведучий: До залу запрошуються учні 3-4 класів (під музичний супровід діти заходять і займають свої місця).
1 учениця.
У хлопців наших
Характер спортивний.
Вони чемпіони майбутні у нас,
І спритні, і дужі,
Тож зовсім не дивно,
Що з ними бадьорість
Приходить у клас.
2 учень.
У наших дівчаток
Характер не гірший,
Вони полюбили скакалки, м'ячі.
Вони відставати не звикли від інших,
Тож спробуй на вулиці їх дожени!
3 учень.          Спортивний характер у нашого класу,
Ми друга плече відчували завжди.
І всім нам давно уже ясно:
Хто дружить зі спортом —
Не знає біди.
Олімпійський урок

Ведуча. Понад 1000 років у Прадавній Греції в містечку Олімпії один раз на 4 роки збиралися найкращі атлети, щоб позмагатися в силі, швидкості, спритності. Ці змагання називалися Олімпійськими іграми. На Олімпійських іграх найсильніші грецькі атлети змагалися з бігу, стрибків, боротьби, кидання диска, списа, кулачного бою. Один день призначали для змагання юнаків.
У святкові дні греки влаштовували спортивні змагання – ігри. Найзнаменитіші були ігри в Олімпії, що лежить у мальовничій долині Пелопоннесу. Ігри проводилися раз на чотири роки на честь Зевса Олімпійського; звідси й походить їхня назва.
Найнебезпечнішими змаганнями були перегони колісниць, запряжених четвериками коней. Треба було 12 разів об’їхати арену іподрому. Візники, стоячи на колісницях, правили кіньми. Колісниці шалено мчали і нерідко зачіплювалися за поворотний стовп або за чуже колесо; на розбиту колісницю налітали інші. В одному із заїздів з 10 колісниць розбилось 8.
Судді нагороджували переможців вінками з галузок маслинового дерева. Коли переможець повертався додому, усе населення міста виходило йому назустріч. На знак того, що він прославив свою батьківщину, ставили його статую.
Вважалося, що змагатися в іграх могли всі вільні елліни. Та до ігор треба було готуватися кілька років, а селяни й ремісники не могли приділяти спорту багато часу. Тому в іграх брали участь в основному заможні люди. Купити бігових коней могли тільки найбагатші греки. Якось один дуже багатий афінянин послав на змагання сім четвериків, які посіли перше, друге і четверте місця. Переможцем на кінних змаганнях вважали власника коней, а не візника, який ризикував своїм життям і виявляв велику майстерність, правлячи кіньми.
Жінкам доступ на Олімпійські ігри було заборонено під страхом смертної кари.
Для греків Олімпія була священним місцем. У центрі її здіймався величний храм, у якому стояла величезна статуя Зевса, що її створив Фідій. Статуя була виконана в тій самій техніці, що й статуя Афіни в Парфеноні. Навколо храму Зевса містилися інші споруди і статуї богів, героїв та переможців на іграх.
На час Олімпійських ігор припинялися війни в Греції. Десятки тисяч людей їхали до Олімпії на візках і верхи, йшли пішки, пливли на кораблях. На ігри збиралися глядачі не тільки з самої Греції, а й з колоній. Навколо Олімпії виростало ціле місто з наметів. Щоб побачити змагання, глядачі сідали на пагорбах, які оточували долину. Гучними криками вони підбадьорювали атлетів, що змагалися.
На Олімпійські ігри приїздили письменники й поети, щоб почитати свої твори перед тисячами слухачів, які зібралися з усього еллінського світу. За переказом, Геродот тут уперше читав уголос "Історію”.
Греки лічили роки від перший Олімпійських ігор, які, за переказом, були в 776 році до н.е.
Минуло близько 2400 років з часу розквіту грецької культури, але вона справила такий величезний вплив на дальший розвиток культури в цілому світі, що її значення ми відчуваємо досі.
Олімпійські ігри – це міжнародні спортивні змагання, які проводяться один раз на чотири роки. Найбільша нагорода, яку може отримати спортсмен – це золота медаль Олімпійських ігор, а звання Олімпійського чемпіона зберігається довічно. Сучасні Олімпійські ігри організовуються Міжнародним олімпійським комітетом. Кожна країна має національний олімпійський комітет, який відповідає за участь країни в Олімпійських іграх.
Сьогоднішні Олімпійські ігри включають багато видів спорту, які навіть не існували в давнину, наприклад: баскетбол, водне поло, футбол, велоспорт, стрільба, хокей на траві, та ніші.
Сьогодні у нас — шкільні Олімпійські ігри.
В залі змагатимуться між собою кращі спортсмени. За  виступами уважно стежитиме журі (оголошується склад журі і умови змагань).
Ведуча. Учасники змагань,  слухайте мою команду: На середину залу — кроком руш! На 2 команди розрахуйсь! Капітанам здати рапорт про готовність до змагань (капітани здають рапорт).
Ведучий. Команди, до змагань приготуватись!

II. Проведення естафет.
1.Естафета "Біг з факелами"
(Дізнаємося, яка команда найшвидша!)
Команди отримують по одному факелу, слід добігти до фінішу, оббігти прапорець, передати факел наступному. Команда, що завершить першою і перемогла.
Вчитель. Дізнаємось наприкінці змагань, чий вогонь горітиме яскравіше. Для цього кріпитимемо полум’я на табло, а журі уважно слідкує, яка команда виконує завдання швидше, дружніше, і вірно!
2.«Прудка» скакалка
 На фініші лежать два обручі на відстані 1,5 м. Від середини одного обруча до середини другого протягнута мотузка (скакалка). За сигналом треба добігти до обруча, оббігти його по кругу, застрибнути в середину, схопити скакалку і витягнуть до себе. Хто схопить скакалку швидше, той і переміг!
3. «Кулько, вперед!»
За допомогою гімнастичних палиць переправити повітряні кульки до фінішу.
4. «Найкраща постава»
Жители Олімпії знали, що здоров’я - це правильна постава. І ми теж в цьому зараз переконаємось! Необхідно дійти (змійкою) до фінішу із сірниковою коробочкою на голові, не впустивши її.
5.Конкурс капітанів
  •  Чому ігри називаються Олімпійськими? 
  • Що є символом олімпійських ігор?
  • Що означає кожен колір п’яти кілець?
  • Які види спорту ви знаєте?
  • Яка найвища нагорода на Олімпійських іграх?
  • Як нагороджували древні греки?
  • Кому забороняли бути присутнім під час проведення змагань?
6. Заключний конкурс
  • для дівчаток (мами підтримують) - стрибки на скакалці (кількість раз додається, як бали до основного рахунка);
  • для хлопчиків (татусі підтримують) - віджимання від підлоги (кількість раз додається до основного рахунку).
III. Підведення підсумків
Журі оголошує результати змагань, нагороджує переможців.
Лиш один рецепт на світі
Всім-усім підходить дітям –
Коли спорт полюбиш,
Сильним, спритним будеш.
Всі. Сильним, спритним будеш.
Дитина. Всім відомо – це чудово,
Коли кожен з нас здоровий!
Тільки треба знати:
Всі. Як здоровим стати.
Обіцянка учнів
Текст читає одна особа (наприклад учитель),
 діти в кінці фрази хором говорять: «Обіцяємо!».
Завжди приходити в клас на урок
До того, як прокинеться в школі дзвінок –  Обіцяєте?
Під час уроку дружно й активно 
Працювати. Учити усе, що потрібно –  Обіцяєте?
Речі удома не забувати.
Старанно учитись читати й писати – Обіцяєте?
Друзями добрими, вірними стати,
Товаришам завжди допомагати –  Обіцяєте?
А лінь, неохайність, підказки, брехню
Не пустите в клас ні за яку ціну –  Обіцяєте?
  •      Обіцяємо!!! 





,
Презентація

1 комментарий: