среда, 5 ноября 2014 г.

У майстерні живописця (урок образотворчого мистецтва)


Мета:
навчальна: ознайомити учнів з матеріалами, інструментами та облад­нанням художника-живописця; закріплювати знання з основ кольоро- знавства (основні та похідні кольори, кольоровий спектр);
розвивальна: розвивати кольоросприйняття ока, художньо-образне сприйняття учнів, уміння насолоджуватися творами живопису, аналі­зувати їх; формувати естетичні почуття, смак; активізувати ініціативу учнів;
виховна: прищеплювати шанобливе ставлення до роботи художників- живописців, любов до творів живопису.
Оснащення
Матеріали та інструменти: альбоми, гуаш, пензлі, ємності для води,
серветки для витирання рук та пензлів, клейонки.
Зоровий ряд: репродукції творів графіків та живописців (О. Саврасов
«Зима», Т. Шевченко «Циганка-ворожка», А. Куїнджі «Березовий гай»,
І. Шишкін «Лісова глушина», В. Ватагін «Тигр»); спектральне (колірне)
коло.
Літературний ряд: вірш Н. Бугай «Ген, по небу, через ліс...».
Тип уроку: комбінований урок.
Словник термінів:
мольберт (від нім. Malbrett) — підставка (зазвичай тринога), на якій художник установлює підрамник із полотном, папір, картон та ін. для створення власних робіт.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
1. Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Створення «Асоціативного куща „Живопис"»
2. Бесіда 
  • Який вид образотворчого мистецтва ми називаємо живописом? 
  • Чи відомі вам художники-живописці 
  • Назвіть їхні прізвища. 
  • Чим відрізняються роботи, створені художниками-графіками, від робіт живописців? 
  • Перевірте свої знання. Розподіліть запропоновані репродукції (див. с. 29) на ті, що виконані у графічних техніках, та ті, що створені руками художників-живописців. 
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
  • Ми продовжуємо нашу мандрівку майстернями художників.
  • І сьогодні завітаємо у гості до художника-живописця.
ІV. ВИКЛАДАННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ 
1. Розповідь учителя
  • Ось ми у майстерні художника-живописця. Вона відрізняєть­ся від майстерні художника-графіка. Подивіться: що за прилад роз­ташований у майстерні? Для того щоб живописцеві зручніше було писати, він користується таким спеціальним приладом. Це моль­берт — підставка (зазвичай тринога), на якій художник установлює підрамник із полотном, прикріплює папір чи картон для створення власних робіт. (Учитель демонструє наочність.)
  • Роботи, написані живописцем за мольбертом, називають стан­ковими. Після завершення роботи над ними такі картини можна зняти з мольберта і повісити на стіну.
  • Живописці створюють також дуже великі роботи — розписують стіни будинку ззовні чи зсередини, створюють вітражні вікна. Та­кий вид живопису називають монументальним.
  • Часто художники створюють власні роботи на свіжому повітрі. Художник, ідучи писати на природу, бере із собою спеціальний дерев’яний ящик — етюдник, що є дуже зручним для роботи; ще його використовують для того, щоб переносити пензлі, фарби та па­літру. (Учитель демонструє наочність.)
  • З уроків образотворчого мистецтва минулих років вам уже відо­мо, що живописець працює різними фарбами. Гуашшю та акварел­лю ви вже користувалися.
  • Але крім цих існує ще багато фарб — темперні, олійні фарби та інші. Кожна фарба вимагає знань щодо роботи з нею. т Чи відомо вам, що всім фарбам притаманна така властивість, як колір?
  • Поговорімо про колір, 
  • Пригадайте: які кольори ми називаємо основними? (Жовтий, червоний, синій) 
  • Використовуючи основні кольори, як ми можемо отримати по­хідні? (Необхідно змішати основні кольори.) 
  • Який колір ми отримаємо, змішуючи жовтий та червоний ко­льори? (Оранжевий) 
  • А якщо змішаємо синій і жовтий кольори? (Зелений) 
  • Тепер змішаємо червоний та синій кольори. Який колір отрима­ємо? (Фіолетовий)
  • Погляньте на кольоровий спектр. Які кольори ми можемо вва­жати теплими, а які — холодними? (Учитель демонструє наоч­ність. Спектральне (колірне) коло
  • Чи відомо вам, що всі кольори спектра ми можемо побачити у веселці, яка з’являється на небі після дощу? Сьогодні ми малюва­тимемо цю чарівну веселку. Скільки кольорів у веселці?
Ген, по небу, через ліс
Гноми будували міст.
Сім веселих кольорів —
Гарний міст замайорів.
Н.Бугай
  • Назвіть усі кольори веселки.
V. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

VІ. САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ

1. Творче завдання
  • Намалюйте райдужний місток, що веде до майстерні художника- живописця.
VІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ 
1. Бесіда
  • До майстерні якого художника ми сьогодні завітали? 
  • Про які нові приладдя художника-живописця ви сьогодні ді­зналися.
  • Навіщо художник використовує мольберт? 
  • Коли він бере із со­бою етюдник?
VІІІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
  1. Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку).
  2. Визначення завдання для підготовки до наступного уроку (звер­нути увагу на кольори квітів, фруктів та овочів; принести на на­ступний урок альбоми, олівці, гуаш (акварель), пензлі).
  3. Проголошення уроку завершеним.



1 комментарий: