суббота, 1 ноября 2014 г.

ЗАКРІПЛЕННЯ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ДВОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ. ЗНАХОДЖЕННЯ ЗНАЧЕНЬ БУКВЕНИХ ВИРАЗІВ

Мета. Продовжувати роботу по вдосконаленню техніки усної лічби; закріпити навички додавання і віднімання двоцифрових чисел; формувати вмін¬ня знаходити значення буквених виразів; удосконалювати навички визначення прямого кута за допомогою косинця і без нього; формувати вміння розв’язувати задачі на різницеве порівняння; розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять; виховувати спостережливість і допитливість, охайність під час письма, культуру поведінки.

Обладнання: картки, малюнки, мікрофон, таблиці для усної лічби, мультимедійна презентація.

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Привітаємося і проженемо лінь з нашого уроку.
Всім, всім добрий день!
Геть з дороги наша лінь! 
Не заважай учитися,
Не заважай трудитися!
  • Ось тепер ми будемо працювати гарно, щоб у самому кінці ви почули : «Ну і діти в другім класі, просто діти – молодці!».
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання (с. 74, завдання 432;433)
Завдання 432
  • Прочитайте вирази у порядку спадання відповідей. (Учитель викликає учня.)
  • Підніміть руку, хто отримав такі відповіді. Завдання 43?
  • Прочитайте відповідь до задачі. Скільки рибок у Тамари? 
(Учитель викликає учня.)
  • Хто отримав таку відповідь? Молодці, ви всі добре справилися з домашнім завданням.
(Учитель демонструє кращі зошити.)
  • Діти, працюйте так, щоб ваші зошити завжди були кращими.
2. Гра «Додай словечко»
  • Пограємо в гру «Додай словечко». Доповніть твердження так, щоб ваші вони стали істинними.
1) Чотирикутник, у якого всі кути прямі… (називається прямокутником).
2) Многокутник – це замкнена… (ламана лінія)
3) Суму довжин сторін многокутника називають… (периметром многокутника)
4) Числа при додаванні називаються так: … (доданок, доданок, сума).
5) Дію додавання можна перевірити … (дією віднімання).
6) Числа при відніманні називаються так: … (зменшуване, від’ємник, різниці).
7) Дію віднімання можна перевірити… (додаванням або відніманням).
8) Довжина ламаної дорівнює … (сумі довжин її ланок).
9) Рівняння - це рівність … (що містить невідоме).
10) Кут – це фігура, утворена двома променями, що мають… (спільний початок).
11) Якщо від суми віднімемо перший доданок, то отримаємо… (другий доданок).
12) Якщо від зменшуваного віднімемо різницю… (то отримаємо від’ємник).
13) Якщо до різниці додаємо від’ємник… (то отримаємо зменшуване).
14) Якщо від числа віднімемо це саме число … (то отримаємо нуль).
15) Кути бувають … (прямі і непрямі).
16) Доба має …(24 години).
17) В одному центнері - … (100 кг).
18) В одному дм - … (10 см).

3. Гра «Віконечка»

  • Вставте число так, щоб рівність була правильною.
+ 34 = 60 
80- = 33 
+ 12 = 46
21 + = 50
+12 = 80 
30 - = 17

4. Хвилинка каліграфії (с. 75)
  •  Відкрийте зошити, запишіть число, класна робота.
Зошит свій я відкриваю,
Навкоси його кладу,
Ручку я ось так тримаю,
Сяду рівно, не зігнусь!
Буду я писати гарно, 
До роботи я берусь!
  • Відкрити підручники на сторінці 75. Установіть закономірність і запишіть числа, вставляючи пропущені.
  • Поясніть, як ви будете виконувати хвилину каліграфії.
(Учитель викликає учня.)
  •   Кожне число більше від попереднього на 10. Отже, наступне число після 30,40, 50, 60, 70,80, 90, 100».)
ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ (слайд 1).
  • Тема нашого уроку «Закріплення додавання і віднімання двоцифрових чисел. Знаходження значень буквених виразів.». отже, сьогодні на уроці ми повторимо додавання і віднімання двоцифрових чисел, будемо знаходити значення виру із змінною, визначатимемо прямі кути, а, також, будемо розв’язувати задачі.
  • То що ж ми сьогодні будемо робити на році?
IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Робота за підручником (с. 75-76)
  • Завдання 434. Робота в парах Гра «Кращий обчислювач»
  • Пограємо в гру «Кращий обчислювач». 
(Учитель вивішує таблиці і викликає до дошки двох учнів)
  • Завдання 435. Письмове виконання завдання з коментуванням
(Учитель викликає учнів до дошки. Вони находять значення виразу зі змінною).
  • Завдання 437. Виконання завдання з коментуванням
(Учні «ланцюжком» розв’язують приклади і перевіряють їх).

2. Фізкультхвилинка. (слайд 2)
3. Робота над задачею.
  • Завдання 438. (Усне виконання завдання з коментуванням)
  • Давайте познайомимось з горобчиками. (слайд 3) 
  • Де гніздяться польові горобці? (Польові горобці гніздяться в дуплах, норах) 
  • А де гніздяться хатні горобці? (Хатні горобці гніздяться під дахами, в клунях, в купах гілок). 
  • Чим харчується горобець польовий? (Горобець польовий харчується тваринними харчами, комахами та їх личинками, а восени – насінням та плодами рослин). 
  • Чим харчується горобець хатній? (Горобець хатній скльовує бруньки з фруктових дерев, клює розсипане зерно, насіння, ягоди. Він звик отримувати від людей хлібні крихти, частинки овочів) 
  • Розв’яжемо задачу про горобчиків: (слайд 4) 
  • На фото ліворуч - польовий горобець, праворуч - горобець хатній. Довжина тіла кожної пташки — 14 см, а хвоста - 6 см. Порівняйте довжину тіла і хвоста пташки. На скільки тулуб довший від хвоста?
  • Діти, яка довжина тіла пташки? (14 см)
  • А яка довжина хвоста? (6 см)
  • Порівняйте довжину тіла і довжину хвоста пташки. 
  • Що потрібно зробити? (Щоб порівняти довжину тіла і хвоста пташки. Потрібно від 14 - 6 = 8 (см). Отже, довжина тіла на 8 см довша від довжини хвоста). 
  • Як же дізнаємось, на скільки тулуб довший від хвоста? Чи відома нам довжина тулуба? (Ні). 
  • А довжина хвоста? (6 см) 
  • То як же нам знайти довжину тулуба? (14-6=8 (см)). 
  • Якщо довжина тулуба 8 см, а довжина хвоста 6 см, то на скільки ж тулуб довший від хвоста? (Від 8-6=2 (см). Отже на 2 см тулуб довший від хвоста) 
4. Геометричний матеріал.
  • Завдання 439. (слайд 5)
  • Розгляньте малюнок. Визначте прямі кути. (Прямі кути під №1 та 4). 
  • Під № 1 – це прямий кут, а як перевірити, чи прямий він під № 4? (Це можна зробити за допомогою косинця. У косинця 1 кут прямий. Прикладемо його до кута. Якщо сторони косинця співпадають із променями кута, то це – прямий кут). 
Завдання 440. Усне виконання завдання (слайд 6)
  • Розгляньте малюнок. Скільки трикутників у 1 фігурі? Скільки трикутників потрібно добудувати, щоб утворився прямокутник? (8 трикутників, 2 трикутники потрібно добудувати). 
  • Скільки трикутників у 1 фігурі? 
  • Скільки трикутників потрібно добудувати, щоб утворився прямокутник? (5 трикутників, 1 трикутник потрібно добудувати).
5. Офтальмологічна пауза. (слайд7) 
  • Яка зараз пора року? 
  • Які свята наближаються? 
V. САМОСТІЙНА РОБОТА 

1. Робота на картках. (робота з обдарованими учнями.)
  • «Склади коротку умову і розв’яжи задачу виразом: "У мішку було 75 кг картоплі для приготування в дитячому садку витратили 22 кг. На скільки кг картоплі залишилося більше ніж витратили?» (Вираз: (75-22) – 22 = 31 (кг))."
2. Робота над задачею
  • Послухайте уважно задачу: «Рослина соняшника випаровує за місяць 70 л води, а цукрового буряка — 58 л. На скільки більше води випаровує рослина соняшника за місяць?». За даною умовою розв’яжіть задачу. (слайд 8) 
  • Хто вже впорався із завданням? 
  • Прочитайте розв’язання і відповідь до задачі. 
3. Обчислення значень виразів.Розв'язування логічних задач
  • На дереві сиділи 3 пташки. До них прилетіли ще 2 пташки. Кіт підкрався і схопив 1 пташку. Скільки пташок залишилось на гілці? (Жодної). 
  • У квартирі було 3 кімнати. З однієї кімнати зробили дві. Скільки кімнати стало в квартирі. (4 кімнати). 
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ.
  • Чого навчалися на уроці?
  • Яке завдання було найцікавішим?
  • Яке завдання було найскладнішим?
  • Чи можна сказати, що ви – молодці?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 

1) С. 76, завдання 441; 442. 
  • Як знайти периметр трикутника? (Потрібно всі сторони виміряти і додати) 
2) Робота для обдарованих учнів на картках. Розв’язування логічних задач.:
  • У батька троє синів. У кожного з них по одній сестрі. Скільки дітей у сім’ї? (4)
  • В одній сім’ї є декілька дітей. Один з них говорить, що в нього є брат і сестра, інший говорить, що в нього немає жодної сестри. Скільки в сім’ї хлопчиків? (2) Скільки в сім’ї дівчаток? (1).

1 комментарий: